MietMie Blog

Social media wat weten ouders?

Social media, wat doen we er allemaal mee?

Social media wat weten ouders op dit gebied?, en hoe kunnen ze hun kinderen beschermen tegen de negatieve aspecten op dit gebied als zij zelf geen benul van het medium hebben.

Als ik ouders in mijn omgeving vraag hoe ze dat doen hoor ik verschillende antwoorden, een paar voorbeelden.

Ik kijk af en toe mee zonder dat het opvalt, maar ik heb er geen verstand van hoor je van velen.

Deze groep vind je vooral onder de laag geschoolden.

In de wijken waar het gemiddelde inkomen niet hoger is dan 15.000 euro per jaar.

Bij de lager geschoolde gezinnen.

Maar ook bij de gezinnen met een wat beter inkomen en hogere opleidingen.

Deels komt het door de snelle vooruitgang op technologies gebied, en het grootte aanbod van deze nieuwe technologische middelen die tegenwoordig massaal aangeboden worden.

Vele ouders zijn op dit gebied digibeet.

Daardoor kunnen ze hun kinderen daar moeilijk in begeleiden.

Kinderen moeten het dus van school of van vrienden leren.

Vele scholen proberen dit ook voor elkaar te krijgen.

Het probleem is dat niet elke school even veel aandacht aan kan besteden door andere prioriteiten bv taal onderwijs dat de meeste tijd vergt door achterstand op dit gebied bij vele kinderen waar thuis een andere taal gesproken wordt.

Door gesprekken met vele kinderen in achterstandswijken blijkt dat ze wel kunnen bellen, apen, muziek afspelen, of spelletjes spelen, een foto of video opnemen, maar daar houd het ook op.

Dit bericht werd geplaatst in Over CMS. Bookmark de permalink .

Een reactie op MietMie Blog

Plaats een reactie